Privatlivspolitik for Hvalsø Bio
Hvalsø, den 28. maj 2018
Hvalsø Bio’s dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun person- oplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Ved debitorer og kreditorer menes alene enkeltmandsfirmaer og personer med cpr nr. Øvrige er ikke omfattet.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Hvalsø Bio er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Kirsten Bang-Nørgaard
Adresse: c/o Hvalsø Bio, Jernbanegade 1, 4330 Hvalsø
CVR: 20956437
Telefonnr.: 46409590
Mail: kasserer@hvalsoebio.dk
Website: www.hvalsoebio.dk
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger:
1. Biografens medlemmer, Filmklubber ( Cinama Paradiso, Filmperler, Børne- og ungdomsfilm), informationsmodtagere (Operanyt, filmnyt, Babybionyt):
- Almindelige personoplysninger:
- Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse,indmeldelsesdato, telefonnummer, e-mailadresse
- Ved børnefilm tillige barnets navn, fødselsdato, køn og skole/klasse.
2. Oplysninger om aktive frivillige:
- Almindelige personoplysninger:
- Kontaktoplysninger som navn,adresse, telefonnummer og email-adresse, fødselsdato og billede
- Andre oplysninger som bankkontonummer
3. Oplysninger om debitorer og kreditorer
- Almindelige personoplysninger:
- Kontaktoplysninger som navn, adresse, telefonnummer og email-adresse
- Andre oplysninger som bankkontonummer.
Her indsamler vi oplysninger fra
Samtlige oplysninger modtages fra medlemmerne, de aktive frivillige, de der alene ønsker informationer, debitorer og kreditorer
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund. Lovlige grunde til behandling er særligt:
Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig
Behandling efter lovkrav
Behandling med eventuelt samtykke
Formålene:
1) Formål med behandling af oplysninger:
Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
Som led i foreningens andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning, orientering
Administration af din relation til os
2) Formål med behandling af oplysninger på aktive frivillige:
Håndtering af aktives hverv og pligter i foreningen
Opfyldelse af lovkrav
Udbetaling af, godtgørelser, refusioner og lignende
Administration af din relation til os
3) Formål med behandling af oplysninger på medlemmerne af de forskellige klubber og filmnyt og operanyt
Orientering om Biografens programmer indenfor de respektive grupper og andre tilbud
Administration af din relation til os
Oplysninger om medlemmerne i Børne- og Ungdomsfilmklubben Hvalsø(BU) kan videregives til landsorganisationen Danske Børne- og Ungdomsfilmklubber (DaBUF).
Ved ekstern revisionskontrol hos DaBUF kan BU medlemmet blive kontaktet.
4) Formål med behandling af oplysninger på debitorer og kreditorer
- Administration af relationen til os
- Opfyldelse af lovkrav
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler oplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling
Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
Afholdelse af sociale arrangementer, samt andre aktiviteter
Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreninge
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige oplysninger i en periode efter din udmeldelse af foreningen
Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om forældrene
Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.
Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år.
Videregivelse af dine personoplysninger
Deltager foreningen i arrangementer eller organisationer er det den enkelte, der foretager tilmeldingen med dennes relevante oplysninger.
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, en af klubberne, debitor, kreditor, som aktiv frivillig eller modtager af informationer :
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i over- ensstemmelse med følgende kriterier:
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsop- lysninger i op til 1 år efter din udmeldelse af foreningen
Aktive frivillige:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i over- ensstemmelse med følgende kriterier:
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsop- lysninger i op til 1 år efter din udmeldelse af foreningen
Bogføringsbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav
Oplysninger om debitorer og kreditorer opbevares som anført under bogføringsbilag,men slettes i vores registrer 1 år efter samarbejdets ophør
Oplysninger om informationsmodtagere slettes øjeblikkeligt efter anmodning fra informationsmodtageren.
Vi opbevarer dog oplysningerne til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi eller i maksimum 2 år.
Dine rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
• Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
• Retten til indsigt i egne personoplysninger
• Retten til berigtigelse
• Retten til sletning
• Retten til begrænsning af behandling
• Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
• Retten til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine per- sonoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til an- den. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.
Ændret, besluttet og godkendt på bestyrelsesmødet 14. august 2019